Není pochyb o tom, že každá firma, bez ohledu na svou velikost, byla založena především za účelem dosahování zisku. Jednoduše řečeno, má přinášet svému majiteli či majitelům peníze. Tato částka by se měla ideálně stále zvyšovat, a to rychlejším tempem, než jaký je růst inflace.
K tomu je však potřeba, aby si firma udržela stávající zákazníky, a zároveň lákala stále nové. Tím se totiž zajistí, že se objem prodeje bude stále zvyšovat. To však není tak jednoduché, zvláště vezmeme-li v úvahu, že konkurence se snaží přesně o to samé.
Důležité je tedy zvolit vhodnou marketingovou strategii, která nám zajistí co největší úspěch. Ta se obvykle skládá z jednoho či více způsobů propagace, zvolených tak, aby se navzájem vhodně doplňovaly a aby jejich konečný efekt byl co největší.
Jednou z těchto metod je pak i optimalizace internetových stránek firmy pro vyhledávače, známá pod anglickou zkratkou SEO, což znamená Search Engine Optimalization. Tato metoda je hojně využívaná, zvláště pak od doby, kdy se internet stal široce dostupným. A není divu, koneckonců skutečně účinek má.
Avšak aby fungovala tak, jak má, je potřeba dodržet veškeré její části. A jednou z nich je i analýza klíčových slov. Ta je prováděna odborníky, kteří dokážou získat přístup k relevantním datům a následně je i správně vyhodnotit.
Jejím cílem je zjistit, které slovo či fráze je v daném oboru nejvíce vyhledávané. Nutné je také zjistit frekvenci jeho vyhledávání, a to jak celkově, tak v porovnání s ostatními termíny v daném oboru. Tak se zjistí, pro které výrazy bychom měli naši webovou stránku nejspíše upravit.
Je jasné, že tato část je pro úspěch celé metody nezbytná. Pokud totiž vybereme špatné klíčové slovo, pak se návštěvnost rozhodně nezvýší o tolik, o kolik bychom chtěli. A tím pádem ani nedojde k takovému zvýšení zisku. A to je rozhodně něco, co žádná firma nechce dopustit.